Waarom geldt in een dictatuur altijd de noodtoestand?

Ik hoor dat dezer dagen dat dit zo is in Libië en zo was in Tunesië en Egypte.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In een dictatuur geld vaak de noodtoestand omdat de Dictator dan zonder tussenkomst van een regering een beslissing kan nemen, maar ook omdat zolang de noodtoestand van kracht is het niet is toegestaat om te demonsteren en te staken. Daarom zou de dictator een "legale" reden hebben om die mensen die het wel doen op te pakken en te vervolgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat de president dan zonder tussenkomst van de regering beslissingen kan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het in de dictatuur rustig is, geldt de noodtoestand niet. Omdat er nu ion Egypte en Libie zoveel onrusten zijn, geldt de noodtoestand. Dit is een poging om rust te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overal in de wereld waar dit soort dingen als opstand of rampen zijn kan de noodtoestand worden uitgeroepen. Dat geeft de regering namelijk de kans alle mogelijkheden zo als bijv het leger in te zetten
ronron1212