Immigranten mogen nu geen alochtonen of buitenlanders meer genoemd worden,maar "nieuwe Nederlanders" Hoe verzinnen ze het weer!

Dus vanavond gaan we niet bij de chinees eten,maar bij de"Nieuwe Nederlander"die chinese maaltijden kookt.

Ik woon al jaren in het buitenland,maar je wordt overal gewoon als "de Hollander"omschreven,en dat zal altijd wel zo blijven,ook voor Turken,Engelsen en de tientallen nationaliteiten die er zijn.

Wat lopen de regeringspartijen weer te slijmen!Waarom??

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit is weer zo'n wet die ingevoerd is omdat er meer respect moet komen voor onze allochtonen. Dit omdat ze hopen dat als ze positiever benaderd worden ze ook positiever gedrag gaan vertonen en zich hier meer thuis voelen.

Persoonlijk vind ik het de grootste onzin ooit. Je bent namelijk een allochtoon als een van je ouders in het buitenland geboren is. Het heeft dus vrij weinig met negativiteit te maken.

Het zou denk ik beter zijn om een mediaverbod in te voeren. Dit omdat de vooroordelen een groter probleem vormen dan het woord allochtoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wat een onzin zeg.
Wat is nu weer het excuus?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent autochtoon of alochtoon. Als ik in bijv. Marokko woon en ik heb een dubbele paspoort, dan word ik toch ook nog geen Marokaan genoemd??? Ik vind dit echt weer iets van de Nederlandse regering. Pvda Is weer eens met 'belangrijke' punten bezig. (Ga zo door ;-( .
Laat er maar eens eerst eens een goed inburgeringscurcus gemaakt worden, ik ken iemand die heeft ook een dubble paspoort, maar spreekt nauwelijks nederlands (woont meer dan 4 jaar in nederland). Moet je nu zo iemand 'nieuwe'nederlander noemen?

----------------------------------------------------------

Nieuwsbericht

AMSTERDAM - De Partij van de Arbeid spreekt niet langer over allochtonen, maar over ‘nieuwe Nederlanders’.

In de nieuwe versie van de integratienota Verdeeld verleden, gedeelde toekomst komt het woord ‘allochtoon’ niet meer voor. Ook hoeven migranten niet meer ‘onvoorwaardelijk’ te kiezen voor Nederland en mogen ze nadrukkelijk zelf bepalen of ze hun oude nationaliteit willen houden. De opstellers kregen na de presentatie in december een lading kritiek te verwerken. In totaal stuurden de leden 392 amendementen in. Het partijcongres bepaalt op 14 maart hoeveel daarvan de eindstreep halen. Partijvoorzitter Ploumen is geschrokken van de felheid van het debat in haar partij.
Bron: de Volkskrant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
pas maar op dat jij geen nieuwe portugees word genoemd