Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Goeie vraag.
Ik denk dat men dezelfde vraag in de hele wereld op de hoogste niveaus stellen. Dus, petje af.

Nadelen:
- het is niet democratisch
- niemand weet wie de werkelijke macht heeft in het leger
- het trekt alle machtsverhoudingen scheef en je weet niet hoe het verder gaat
(maar dat is ook het geval als het leger niet ingrijpt)

Ik wil ook iets positiefs zeggen:
Het leger heeft zich heel positief en neutraal opgesteld, terwijl ze altijd heel trouw is geweest aan Murarak. Dat geeft vertrouwen, lijkt me. Maar het is allemaal erg onzeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De vraag is hoe lang zij dan aan de macht blijven ofwel de macht weer uit handen willen geven! Het is een uiterste noodmaatregel om een instabiel land te stabiliseren, maar niet democratisch!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om deze vraag te kunnen beantwoorden zou je moeten weten wat er onder de hoge militairen leeft.
In veel gevallen zul je iets krijgen als het vroegere Griekse kolonels regime maar soms leidt het leger het land naar vrije verkiezingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het hetzelfde word als de meeste militaire staatsgrepen. Kijk naar bijv Cuba.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De moslimbroederschap kan aan de macht komen, dat is nadelig voor niet-islamitische minderheden, omdat de moslimbroederschap islamisering nastreeft.
Daarnaast is het natuurlijk ondemocratisch.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding