de camera's en passcanners met gezichtsherkenning software zoals die gebruikt worden op o.a. luchthavens zijn verbonden met een database vergelijkbaar met een opsporingsregister. Foto's die daarvoor zijn gemaakt bevatten niet echt lachende mensen. Omdat de software ca. 30 karaktertrekken van het gezicht kan herkennen - en vergelijken met de database - ligt het antwoord voor de hand.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Vrolijke mensen hebben altijd iets te verbergen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die regel geldt pas sinds vorig jaar en heeft ook veel kritiek opgelevert.
Het idee is dat ze daarmee ook bepaalde punten op je hoofd kunnen selecteren met een computer en die zo gebruiken om je identiteit vast te stellen als ik me niet vergis. Daarom moeten oa ook je oren te zien zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je gezicht heel anders uitziet als je lacht.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je lacht, gebruik je spieren. Dit kan invloed hebben op de gelijkenis. Iedereen moet nu met een "boeventronie" op de foto. Dit om fraude te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
er is geen wet daarvoor ze niet mogen lachen hebben het zelf verzonnen misschien waren ze jaloers
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
al lach jij officieel dan is het zelfs verplicht