Is er iets bekend over de gerechterlijk uitspraak van het hoger gerechtshof aangaande de pensioengeldregeling voor ex echtgenote ?

Een artikel betrefend heeft waarschijnlijk j.d telegraaf

Naar het schijnt zal de betreffende pas aanspraak maken van af het tydstip van het indienen.

Terwijl de pensioenhouder nu van terug werkendekracht
moet betalen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Rechte opgebouwd tijdens de huwelijkse staat indien er geen huwelijksevoorwaarde zijn geld overrichsook bij samenleving enz. Wordt het pensioen in de periode van samenleven gedeeld. Of er moet in het scheidingsconvenant anders zijn bepaald
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt een stuk complexer
ronron1212
13 jaar geleden
dan zul je toch iets meer moeten vertellen of iets duidelijker
bedoel je deze...

Gescheiden en dan samen de pensioenpot verdelen? Dé truc om verlies van pensioengeld tegen te gaan na uw scheiding!

AMSTERDAM - Pensioenverevening bij echtscheiding. Het komt steeds meer voor. Er zijn immers steeds meer mensen die werken of huwelijken waarin beide partners een baan hebben. Én pensioen opbouwen. Want bijna alle werkgevers bieden (al dan niet verplicht) hun werknemers een pensioenregeling aan.

of deze....
Pensioenspreekuur: Antwoord op vragen over echtscheiding

AMSTERDAM - Hieronder de belangrijkste vragen en antwoorden over echtscheiding die deze week aan de orde kwamen tijdens het pensioenspreekuur van OverGeld.nl en Pensioenkijker.nl.

anders kan je zoeken naar jurisprudentie maar moet je wel weten of je antwoord te vinden is onder de fiscale, sociale, of civiele wetgeving. (je vraag is me niet helemaal duidelijk, vandaar)