Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waren Lodewijk XIV en Karel V twee verschillende personen..?

Lodewijk XIV werd ook wel de Zonnekoning genoemd, maar Karel V ook. Zij zijn alsnog twee verschillende personen, toch?
Waarom had Karel V dezelfde bijnaam? Was dat om dezelfde reden als bij Lodewijk XIV?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Ineke: ik heb de laatste dagen véél dommere vragen voorbij zien komen... ik kan me voorstellen dat de vraagsteller even in de war was toen ze dezelfde 'bijnaam' voor 2 verschillende personen voorbij zag komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Normaal dat ik ook dat het natuurlijk twee verschillende personen waren, totdat ik anders las

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij mijn weten wordt Karel V nergens zonnekoning genoemd en hij was niet dezelfde persoon als praalhans Lodewijk XIV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via google las ik dat Karel V ook de zonnekoning werd genoemd en in mijn geschiedenisboek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karel V was al 80 jaaroverleden voordat Lodewijk XIV geboren werd, dus dezelfde persoon zullen ze vast niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet al waarom Karel V ook wel zonnekoning werd genoemd. Ik zal deze vraag sluiten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding