Ja, die zijn er, althans ik ken er twee, maar ze lopen er niet graag mee te koop. Dat zijn mensen die spuug en spuugzat worden van wat een paar strontvervelende k*tmarrokkaantjes (hun woorden) met hun media-aandacht-trekkende wangedrag doen met het imago van alle moslims hier .
Dat zijn keurig aangepaste, waardevolle en werkende medeburgers die net zo goed Nederlands spreken als jij en ik (soms zelfs beter), een net zo goeie of betere opleiding hebben en een redelijk liberale ('hoofddoekloze') islam aanhangen. Maarja die doen het niet zo lekker in het journaal dus die vallen niet zo op. En die zijn nog heel wat minder soft in hun 'beleid' en bewoordingen dan wij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoofddoekje is geen criterum. In mij fotoalbum staat mijn moeder en al haar zussen en vriendinnen ook allemaal met een hoofddoekje om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja, mijn oma droeg ook altijd een hoofddoek. Wel een tijdje terug, en beduidend minder charmant (met de knoop onder haar kin) dan veel vrouwen tegenwoordig (die er echt een mode-artikel van maken), maar ze droeg absoluut altijd een hoofddoek, zeker buiten. Ik heb ze als kind ook jaren gedragen trouwens, jaren 70 was dat in de mode, zo'n boeren zakdoek om je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn oma ook.
Zou ze dan toch een radicale moslim zijn geweest?

Andere antwoorden (8)

Heel kort en heel simpel, ja die zijn er zeker. En waarom zouden ze er niet zijn? Ze wonen toch ook in Nederland en hoeven het niet in alles met hun land- en geloofsgenoten eens te zijn.

Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, of in vergelijkbare context.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen, Marita heeft gelijk; zie de antwoorden op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/allahchtoon-wilder-stemmen.12902
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@dutchbright Misschien ben je zelf wel een beetje naïef door het allemaal zo zwart wit te zien? @Superbeer Dank je, en dit is nog maar 1 voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dutchbright? waar ben jij mee bezig dan. ik ken verscheidene moslims die op wilders gaan stemmen. omdat ze zich schamen voor hun moslim jeugd (diegene die 't verkloten voor de rest) dus wie moet er nu niet zo naief doen?? get your facts right.. in plaats van je oordeel meteen op te leggen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dutchbright, je moet niet alles geloven wat de media je voorkauwen. Vraag maar eens rond in je (moslim)vriendenkring. Tenminste, je verontwaardiging over Wilders doet me denken dat je daar een uflink aantal van moet hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Marita.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Dounja, dank je wel. Goed om te zien dat niet iedereen zo'n zwart/witte kijk op dingen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk om te zien dat hier al wel onderscheid wordt gemaakt tussen moslims. Jammer dat de heer Geert W. dit niet doet. Elke moslim die op pvv stemt is naar mijn mening kortzichtig en dom.
ja dat zijn de kamikazestemmers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of ze konden 't stemformulier niet goed lezen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders wil alleen mensen weg hebben die zich niet aanpassen aan de Nederlandse wetgeving/cultuur. Als moslim zijnde kan je je toch hekelen aan de moslims waar wilders ook op doelt.
Ongeveer net zoveel als er vrouwelijke atheisten op de SGP stemmen, joden op de Nederlandse VolksUnie stemmen en nertsenhouders op de Partij voor de Dieren zullen stemmen.

Als je je én moslim noemt én een anti-islamitische partij steunt, dan ben je niet goed bij je hoofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel, en dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zijn die er. De radicale moslims, waar Wilders op tegen is, natuurlijk niet. Maar de moslims, die tegen de radicale moslims zijn, die het voor hen verpesten in Nederland, die zullen zeker niet schromen om op Wilders te stemmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wilders maakt geen onderscheid tussen radicale of normale of liberale moslims, dat is nou net het probleem. http://www.nu.nl/algemeen/2022497/wilders-wil-miljoenen-moslims-uitzetten.html Elke moslim die op Wilders stemt is flink kortzichtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staat letterlijk: Alle moslims die zich in Europa schuldig maken aan criminaliteit, over de jihad of de sharia nadenken moeten worden uitgezet en raken hun Europese nationaliteit kwijt.
Hij heeft het dus over criminele moslims. Niet eens over radicale. Je hebt gelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en heeft hij het ooit over radicale van andere geloven? Of worden criminelen met twee nationaliteiten standaard het land uitgezet? Dacht het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo was, was je dan tevreden?
'k Zou zeggen, stel het voor, dan is dat ook weer opgelost. Mijn steun heb je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Deboender: Nee inderdaad, hij heeft het (nog) niet over criminelen van andere geloven. Ik ben ervan overtuigd dat Wilders door zijn extreme uitspraken het voor elkaar krijgt om aan de macht te komen en uiteindelijk het nog helemaal zo gek niet gaat doen. Maar goed, ik denk dat we wat dat betreft tegenover elkaar staan. Wat mij betreft geen probleem, even goeie vrienden hoor. Verschil van mening moet er zijn.
Die zijn er ZEKER! Laatst gelezen dat veel moslims wel op hem stemmen omdat ze die extremisten die hun volk te schande maken ook zat zijn.
Dit was echter voor zijn uitspraak van vandaag :)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf ben koerdisch van afkomst en als moslim geboren. Nou ken ik toevalig een iraanse jongen (ook als moslim geboren, alleen gelooft hij niet in de islam) die op de pvv heeft gestemd en zijn ouders ook. Terwijl ik zijn ma toch echt met een hoofddoek zie lopen. Heel apart allemaal. Met die gozer kan je ook niet bepaalt serieus een discussie voeren over dit onderwerp. Dit omdat hij mij een imbiciel vind dat ik op de sp heb gestemd een niet op de pvv. Rare vogel maar goed dus ff antwoord op je vraag. Er zijn wel degenlijk moslims die op wilders stemmen, zijn ma is toch echt moslim en stemt op de pvv. En zo zijn er meer iraniërs die dat doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat er waarschijnlijk van uit dat alle allochtonen van bepaalde komaf, moslim zijn. dat is hetzelfde als denken dat elke autochtoon wel een christen zal zijn.
Word eens wakker zeg. Moslims zijn mensen,maar niet ieder mens is een moslim,snappie?