waarom CDA in coalitie?

mijn vraag is eigenlijk: leg uit waarom de rol van het CDA congres in de formatie zo'n belangrijke rol speelde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klinkt alsof het niet jouw vraag is, maar die van je leraar...

Antwoorden (1)

Het CDA heeft aan de leden voorgelegd of het CDA met deze voorwaarde onderdeel van het kabinet zou worden.

Als de leden (het congres) dus nee had gezegd hadden we nu niet deze regering gehad, of op z'n minst niet op dezelfde manier. Het CDA congres had dus het laatste woord.

Maar, of ze ook daadwerkelijk een belangrijke rol hebben gespeeld... Uiteindelijk hebben ze alleen ja of nee kunnen zeggen, alle andere beslissingen waren al genomen.