Is er kans op wereld-oorlog als Noord Korea echt een atoombom zou gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! We hebben jarenlang geleefd onder de relatieve dreiging van de Koude Oorlog. Dit lijkt daar toch wel heel sterk op, hoewel zowel de verhoudingen als de regio heel anders zijn.

Het beste antwoord

Ik denk persoonlijk dat Noord-Korea niet een atoombom zal gebruiken. Het is alleen een beetje het stoer doen, en het dreigen naar andere landen, dat zij Noord-Korea niet binnen vallen. Hun militaire macht valt erg tegen, slechte kwaliteit en veroudert materiaal, ze laten misschien het tegendeel zien, maar het is echt triest. Sowieso, punt 1: Als Noord-Korea iets zal uitvoeren, wat erge gevolgen heeft voor het getroffen land, zal direct de toevoer van bepaalde grondstoffen stil worden gezet. Punt 2: Stel dat China, Noord-Korea zal helpen, zal China een diepe economische teruggang moeten incasseren, Amerika, Rusland, West-Europa zal zich de rug keren tegen China en ook omdat, ze bijna het enigste communistische land ter wereld helpen.

Toegevoegd na 19 uur:
bij punt 1 een toevoeging: Toevoer van bepaalde grondstoffen worden stilgezet, Noord-Korea heeft al weinig grondstoffen, bevolking is arm en er is soort van hongersnood, al deze opgenoemde punten zullen (als Noord-Korea een land zal aanvallen) voor het land catastrofaal worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is kans op een grote oorlog als Noor Korea of welk ander land dan ook een atoombom gebruikt.
Het zal niet zo zijn als bij de eerste of tweede wereldoorlog denk ik, omdat de wereld minder verdeeld is als toen. De meeste landen zullen toch wel tegen het land zijn dat de bom gooit. (er zullen vast uitzonderingen zijn)
Dat land zal dan vervolgens wel platgegooid worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist , ik denk ook dat het gooien van maar één bom door één land totale vernietiging van dat land ten gevolg zal hebben. Niemand zal dit land een kans geven een wereldoorlog te starten.
dat licht er aan waar de bom zal worden gegooid. in dit geval zal dat zuid korea wel zijn die klap op vangt in dat geval heb je de poppetjes aan het dansen. amerika die direct zal reageren de UN en rusland, ik denk dat noord korea dan ook helmaal geen kans maakt, en dat het ook verstandig is om het dan vooral niet te doen.

veel atoombommen worden momenteel ook ontmanteld, gelukkig maar!! helaas zijn er nog schurken staten zo als noord korea die erg onzeker zijn over hun voortbestaan en al gouw dreigen met Atoombommen en oorlog. zo als we al goed op het nieuws hebben zien, dictatuur werkt gewoon niet. maar kans op wereld oorlog nee. die is klein aangezien de verdeeldheid minder is dan vroeger. en vroegere vijanden nu bondgenoten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs een twijfelachtige bondgenoot als China zal zich vele malen liever bezig blijven houden met economisch imperialisme (met name in Afrika) dan dat het daadwerkelijk de knoppen voor een echte oorlog zal indrukken. Ik denk dat het paranoïde regime van Noord-Korea heel erg alleen staat met zijn bedreigingen.