Stel, je zit in een leen auto van een bedrijf in het buitenland, je rijd dan te hard (bijvoorbeeld) en wordt geflitst, kunnen ze je dan toch vinden?

Ik zal het misschien iets duidelijker uitleggen,
Stel je hebt een leen auto van een bedrijf in het buitenland, je wordt toevallig geflitst of je rijd te hard of iets in die richting. Kan de Nederlandse politie daar achterkomen? Aangezien het een leen auto is ( kenteken niet op jou naam) en ook nog eens in het buitenland..

Dit was n.a.v van een andere vraag.

Bij voorbaat dank!

Toegevoegd na 21 minuten:
Heb niet echt verstand van auto verhuur bedrijven.. ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante vraag man! punt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@BeachDennis: inderdaad,ben zelf ook benieuwd hoe dat precies zit.
@Thegame: juridisch bezien kun je via je baas toch wel indirect een boete krijgen (stuurt tie inderdaad zelf de rekening of houdt t boetebedrag gewoon op je loon in).
Maar van mij iig ook een punt! ;)
paulus811
13 jaar geleden
Welk bedrijf leent nou een auto uit zonder dat ze weten aan wie? Als je verder geen relatie hebt met dat bedrijf, zal men toch tenminste een kopie van je rijbewijs maken voordat je de sleutels krijgt.

Het beste antwoord

Als dat buitenland Duitsland is, dan word je voor snelheid van voren geflitst en komt je hoofd op de foto. De bekeuring zal in eerste instantie naar de eigenaar van de auto gaan (het bedrijf waar je van geleend hebt), maar die zal de bekeuring waarschijnlijk aan jou doorsturen. Ik neem tenminste aan dat ze weten dat jij die auto geleend hebt.

Als er geen bewijs is dat jij in die auto reed, kun je weigeren te betalen maar erg sympathiek t.o.v. dat bedrijf dat de auto uitleende is dat niet.
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je huurder bent draai je sowieso op voor de bekeuring, ookal reed je er zelf niet in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scherp. dat buitenland was inderdaad Duitsland, je hebt die andere vraag zeker ook gelezen:)
paulus811
13 jaar geleden
Hi Thegame, nee ik weet dit helaas uit eigen ervaring. Maar ter geruststelling; ik reed 89 waar ik 50 mocht en de boete was 20 euro.
paulus811
13 jaar geleden
O, ik hoef je niet gerust te stellen, ik zie dat je 13 bent. Als jij het zelf zou zijn, dan had je een groter probleem dan alleen een beetje te hard rijden ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha oke:) Bedankt:)

Andere antwoorden (3)

De politie weet bij flitsen niet wie er in de auto rijdt. Het is net als bij huurauto's. De bekeuring gaat naar degene van wie het kenteken is. Die stuurt vervolgens een rekening naar jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De politie zal de bekeuring naar de eigenaar van de auto sturen en deze zal jouw de rekening presenteren. Steeds meer landen hebben een overeenkomst dat ze in het buitenland opgelopen bekeuringen in nederland laten innen door het cjib.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De auto staat op naam van de eigenaar deze ontvangt de bekeuring. De eigenaar weet op welke dagen en uren iemand in de auto heeft gereden. Hierdoor kan hij de bekeuring aan de berijder in rekening brengen
ronron1212