Is de "slooppremie" geen verkapte manier om burgers geld te laten lenen?

Auto kopen op lening lijkt de meest gebruikte combinatie.

Zelf koop ik al jaren net gekeurde auto's van +- 500 €.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is in ieder geval bedoeld om de burger meer geld uit te laten geven. Jongere auto's zijn wellicht minder vervuilend, maar als je het totaalplaatje van produktie, import en transport van de nieuwe auto, en het afvoeren en verwerken van de oude bij elkaar optelt hou je weinig milieuwinst over, maar wel werkgelegenheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

'T is meer een soort sigaar uit eigen doos. En mensen die geen auto uit 2001 kunnen betalen, schieten er niks mee op. De wat rijkeren wel - maar die hebben dat geld toch niet nodig.
Niet zo'n erg sociale regel, dus.

Toegevoegd op 29-05-2009 14:03:42
Edit:
'T is bedoeld om te kunnen voldoen aan 't verdrag van Kyoto. Maar het feit dat mensen waarschijnlijk inderdaad iets vaker een lening zullen afsluiten speelt misschien ook wel een beetje mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe varen de "leen" aanbieders erbij?
Als je eht goed doet profiteer je alleen maar van de fiscale regelingen en dan kan de slooppremie erg lucratief zijn voor mensen die eigenlijk toch al een nieuwere auto wilde aanschaffen...

Dus om antwoord op je vraag te geven: Nee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auto aanschaffen gaat ook in "betere" kringen gepaard met een lening. Waar het mij omgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken in mijn omgeving overigens niemand die zijn/haar nieuwe Mercedes koopt met een lening... "Full Operational Lease" is in betere kringen het sleutelwoord... Of met andere woorden. Wel de lusten en niet de lasten...
Nee, met slooppremie hoef je minder te lenen dan zonder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zonder en met slooppremie hoef je niets te lenen. Als je in je barrel blijf rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, daarmee heb je je eigen vraag beantwoord.