In principe hebben beide organisaties andere doeleinden, maar deze zijn wel gebaseerd op de Mensenrechten, zoals in 1948 door de Algemene Vergadering van de VN werd bekrachtigd. De Raad van Europa werd opgericht om de belangen van het Europese continent te verdedigen. De Verenigde Naties daarentegen is een globale organisatie die bijna alle landen ter wereld omvat.

De Raad en de VN werken natuurlijk samen, met het oog op economische, ecologisch, financiële en humanitair evenwicht in de wereld. Europa heeft er alle belang bij om Europese soldaten als VN-blauwhelm uit te sturen om later zaken te kunnen doen met het bewuste land. De VN maakt hier handig gebruik van om haar doelstelling, de Mensenrechten, te kunnen eerbiedigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De raad van Europa heeft geen beslissingsbevoegdheid en kan daardoor wel van alles willen maar niets beslissen, elk Europees land neemt zelf de beslissing, zo was België tegen de tweede golfoorlog en trachtte zelfs transport van Amerikaans oorlogsmaterieel door België en de haven van Antwerpen te verbieden, dit terwijl Groot Brittannië de oorlog volop steunde.
De raad van Europa heeft geen zitting in de verenigde naties en kan daardoor ook niet samenwerken met de VN.

De VN is een samenwerkingsverband tussen de verschillende landen over de hele wereld, de raad van Europa is een samenwerkingsverband, net als de VN, tussen verschillende landen enkel dan op het werelddeel Europa.

Doordat de meeste Europese landen de meeste resoluties van de VN steunen zal automatisch de raad van Europa de resolutie van de VN overnemen.