waarom is gas water en licht en openbaar vervoer in zon land als dit met hoge belastingen over belastingen niet gratis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Omdat de overheid de belastingen heft en de bedrijven zelf er ook graag wat aan over houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat voor niets, alleen de zon opgaat.

En dat moet je hier niet te hard roepen, anders moet je daar straks ook nog voor betalen!

Toegevoegd na 4 minuten:
En als alle zaken die je noemde hier gratis zouden worden; zouden de belastingen zo hoog moeten worden, dat de meeste mensen dat niet meer zouden kunnen betalen.

Met stroom kun je nog zuinig proberen om te gaan, maar belastingen, hoog of laag, zul je moeten betalen...

En als stroom, gas en water `gratis`zouden zijn, wie denkt er dan nog aan het milieu?
Denk dat verspilling het gevolg zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je, je wel bewust waar die belasting allemaal naar toe gaan? We leven niet in lui lekker land hierdoor. Alles moet betaald worden, dus ook wat jij onzin vind.
Je moet blij zijn dat je van al deze voorzieningen gebruik kan maken en niet met cholera in de goot leeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo hoge belastingen?
En wat bedoel je met belastingen over belastingen?
Ga eens ergens anders kijken naar belastingen.
En kijk wat er mee gedaan wordt: opleidingen, scholing, wegen, fietspaden, groenvoorzieningen......te veel om op te noemen aan algemene middelen.
Waar democratisch voor gekozen is.

Ik moet er niet aan denken dat ik ook nog belastingen moet gaan betalen voor mensen die het altijd maar 20 graden in huis willen hebben en iedere dag uitgebreid douchen en honderden liters water verspillen uit luxe, zoals auto's wassen en altijd maar met de bus gaan, terwijl fietsen ook kan.

Nee, dat is gelukkig niet gratis.
Ik maak zelf wel uit of ik daar veel of weinig aan uit geef.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gratis bestaat niet, tenzij je zelf een put slaat en daar gas en water uit haalt en een windmolen in je tuin hebt voor stroom. Treinen en bussen kosten geld en de bestuurders daarvan willen ook graag een boterham met een plakje beleg verdienen voor hun inspanningen.

Belasting en premies betaal je voor een gigantisch scala aan voorzieningen. Wegen, onderwijs en gezondheidszorg zouden niet mogelijk zijn zonder die heffingen, bijvoorbeeld.