Hoe kan onze regering er van worden overtuigd dat duurzame ontwikkeling de toekomst is?

Hoe kan er voor worden gezorgd dat onze Regering in duurzame energie en eerlijke handel gaat investeren?
In België en Duitsland zijn ze hier al veel verder mee.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt je bijvoorbeeld inzetten bij/voor lobbyclubs als Urgenda.

Duurzaamheid is een leercurve. Je ziet nu dat er bijvoorbeeld teruggekrabbeld wordt van maatregelen die een averechts effect hadden (belastingvoordeel op een Prius) en ook leren we van de keuzes die bijvoorbeeld Duitsland en Denemarken hebben gemaakt; zodra het flink waait dreigt onbalans op het electriciteitsnet door de wettelijke verplichting 'groen' opgewekte stroom op het net toe te laten.

Echte duurzaamheid kun je niet opleggen van bovenaf, maar moet uit de bevolking zelf komen. Cradle te cradle is geen oplossing; je moet toe naar een systeem zonder transport en zonder verpakkingen of ander afval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daarvan zijn ze wel van overtuigd, er zijn echter andere voor hen belangrijkere redenen om niet te beginnen met duurzame ontwikkelingen. Economische motieven en korte termijn-denken zorgen er echter voor dat men blijft vasthouden aan 'prehistorische' niet duurzame principes.

Het heeft volgens mij ook te maken met het besluiteloze polderdenken daar in Den Haag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door alle sleutelpersonen een mooie aardige persoonlijke brief te sturen (zoals (te verwachten) ministers en fractievoorzitters) - liefst naar 't persoonlijke huisadres (anders is er kans dat 't alleen door een medewerker van de partij wordt gelezen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Post op het huisadres die 'de zaak' aangaat wordt meegenomen naar het werk en daar gelezen en beantwoord door - inderdaad, een medewerker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt dat je uitgebreide stomme lobby moet voeren, volgens het principe wie het hardst schreeuwt krijgt het meest
Je kunt onze regering daarvan niet overtuigen. En zeker niet het kabinet wat er aan zit te komen. Het enige waarvan die overtuigd zijn is geldelijk gewin. Duurzaamheid en geldelijk gewin gaan nou eenmaal niet hand in hand.
Jammer want duurzaamheid is zo ontzettend belangrijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang er kamerleden zoals Helma Neppérus zijn die beweren dat het eigenlijk wel een koude winter was en dat het broeikaseffect niet dus bestaat kunnen we de investeringen vaarwel zeggen. Dit geld ook voor Wilders die niks wil investeren. Kamerleden moeten niet op de stoel van wetenschapper gaan zitten maar dat dienen zij over te laten aan de geleerden en wetenschappers zijn het nog steeds fundamenteel oneens hoe we de milieucrisis moeten bestrijden en of deze er uberhaupt wel komt.

Een mooie nieuwe aanpak van milieuproblematiek waarbij bedrijven, werknemers, overheden en consumenten allen in een win win situatie terechtkomen is door Cradle to Cradle technologie. Dit is door onder meer een Duitser en een Amerikaan ontwikkeld. Lees meer hier:

De overheid zou zich meer in Cradle to Cradle techniek kunnen verdiepen omdat het een techniek is die werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iedereen dat wil, op de juiste partij stemmen zodat zij een absolute meerderheid hebben. Dan kan die partij er voor zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar zijn ze wel van overtuigd. Uit onderzoek blijkt echter dat je daar geen stemmen mee wint. Wel met migratie en werkeloosheid. Beter is dus de mensen ervan bewust te maken dat duurzame ontwikkeling nodig is. Maar dat is heel moeilijk. Grote ondernemers moeten het voortouw nemen. Dat doen ze gedeeltelijk al overigens.