De regering wordt gevormd door de Koning en de ministers, zo bepaalt art. 42 lid 1 Grondwet.

Toegevoegd na 49 seconden:
Op dit moment dus door de Koningin en de ministers.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet de Koningin en de ministers, want in de politiek bestaat er geen koningin, alleen in de spreektaal. Ik ken een lakei van Bea en die praat ook alleen maar over de koning. dit en de koning dat. Geen staatsgeheimen hoor,

Andere antwoorden (1)

De regering bestaat uit de ministers en de koningin.
Het kabinet bestaat uit de ministers en de staatssecretarissen. Dit wordt voorgezeten door de minister-president. Daarom wordt het ook bijvoorbeeld 'kabinet-Balkenende IV' genoemd, en niet 'regering-Balkenende IV'. De koningin is namelijk de 'voorzitter' van de regering.