Uit geen commentaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze worden door (meestal ex-) journalisten onderworpen aan rollenspelen. Daarin worden moeilijke situaties met interviewers nagespeeld. Daarna zeggen ze nooit meer wat spontaans.
14 jaar geleden
Dat ze vooral nooit, maar dan ook nooit Ja of Nee mogen zeggen! Dat wordt er echt uitgeramd.

Verder leren ze hoe ze met hele delicate vragen om moeten gaan, want alles kan tegen je gebruikt worden.
Ze leren vooral trucjes om nooit direct antwoord te geven.

Heel ingewikkeld allemaal. Als ik ooit in de politiek ga, weiger ik zo'n training!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de Kaderschool worden al de 'fijne' kneepjes bijgebracht...

Lees en huiver!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In vier dagdelen gaan we in op de volgende onderwerpen: effectief persberichten schrijven, interview technieken, woordvoerderschap en over het direct reageren: wat doe je als je plots wordt ‘overvallen’ door een draaiende camera. In de training gaan deelnemers vooral zelf aan de slag. De nadruk bij deze trainingen ligt vooral op het doen en heeft dan ook een interactief karakter. Bij aanmelding kunnen deelnemers via een
intakeformulier aangeven waar ze behoefte aan hebben
Waarom is effectieve communicatie van belang?
Voor lokale politici is het van belang dat ze hun nieuws kwijtraken aan de pers en het publiek. En dat ze daarbij de juiste kanalen weten te benutten. Je zit wel in de raad maar je wil ook zo graag de mensen buiten de raad bereiken. Wat we vaak horen is dat raadsleden wel een verhaal hebben maar dat het niet in de krant komt. Daarom is het van belang om relaties met journalisten op te bouwen. Schroom niet om journalisten zelf te bellen met jou nieuws.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vooral niet reageren op ALS vragen zoals:

ALS uw vrouw vreemd gaat zal u dan scheiden overwegen?

als het antwoord ja is staat de volgende dag in de krant.

Politicus gaat problemen uit de weg.

Feitelijk kan de rest van het verhaal kloppen maar je wordt er niet beter van in de algemene opinie omdat die alleen de kop leest en niet leest welk probleem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spontane wordt geelimineerd. Alleen genuanceerde antwoorden formuleren wordt aangeleerd en intussen proberen volmaakte beheerste indruk te geven met een big smile. Een prachtig film die deze attitude aan de kaak stelt is The Candidate die op het einde van de film nei tmeer weet waarvoor hij staat.