Wie weet een leuke wijsheid of spreuk (kort en krachtig) over boeken, lezen, woorden of letters?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Een bekende Engelse:
Don't judge a book by it's cover :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

wie schrijft, die blijft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel antiek, maar nog steeds van toepassing! +
Wie veel letters eet, het meestal beter weet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeurpiet: iemand wiens leven is als een open boek…..dat je absoluut niet wil lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is duister lezen in andermans boeken
Een gesloten boek zijn
Een boekje over iemand open doen

Met iemand kunnen lezen en schrijven
Iemand de les lezen

Over je eigen woorden struikelen
Naar de juiste woorden zoeken

Een letterknecht zijn
Iets naar de letter vatten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Wie gedachten zaait, kan daden oogsten; wie woorden zaait, zal letters oogsten."

"De begrijpende echtgenote: zij die haar man bemoedigende woorden toespreekt terwijl hij de afwas wegwerkt."

"Waar woorden tekort schieten spreekt de muziek."

"Een kus is een mooie truc van de natuur om het praten te stoppen als woorden overbodig zijn."

"Om een beschaving te vernietigen, moet je geen boeken verbranden. Overtuig gewoon de mensen om er geen meer te lezen."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je leest, ben je nooit alleen
anneliez
13 jaar geleden
Ik denk niet als ik schrijf.
Ik volg enkel het spoor van inkt, dat langzaam in mijn binnendringt en zegt, wat ik verzwijg.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel.

Wees voorzichtig met het lezen van boeken over gezondheid. Je kunt sterven aan een drukfout.

Hoe ijdel is om te gaan zitten om te schrijven wanneer je niet bent opgestaan om te leven.

Toegevoegd na 1 uur:
Nog eentje dan: "Sommige boeken moeten worden geproefd, sommige verslonden, maar slechts een paar moeten worden gekauwd en grondig verteerd."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men zou rijk moeten zijn om zich arm te kunnen kopen aan boeken.

(Cees Buddingh)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mooiste en bekendste staan er al, maar ik heb mijn eigen motto dat ik eigenlijk altijd gebruik tegen kinderen (vooral in mijn biebmoeder-tijd) :
Lezen is vakantie in je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms zit je hele weken zo in een andere wereld, dat het echt weer effe wennen is als de serie boeken uit is. Heerlijk !
Ik schrijf zo snel omdat ik benieuwd ben naar de afloop.

Simon Vestdijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze heb ik verzonnen toen ik in een diepzinnige bui was:

"Een pen neemt duisternis en verspreidt licht."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Letters en woorden geven
je een andere kijk op het leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HA, die Pipke;

Van Wim Sonneveld: "Mijn vrouw is een mooi boek. Maar ik heb het al uit".