Wie weet een leuke wijsheid of spreuk (kort en krachtig) over boeken, lezen, woorden of letters?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een bekende Engelse: Don't judge a book by it's cover :)

wie schrijft, die blijft.

Wie veel letters eet, het meestal beter weet!

Zeurpiet: iemand wiens leven is als een open boek…..dat je absoluut niet wil lezen.

Het is duister lezen in andermans boeken Een gesloten boek zijn Een boekje over iemand open doen Met iemand kunnen lezen en schrijven Iemand de les lezen Over je eigen woorden struikelen Naar de juiste woorden zoeken Een letterknecht zijn Iets naar de letter vatten

"Wie gedachten zaait, kan daden oogsten; wie woorden zaait, zal letters oogsten." "De begrijpende echtgenote: zij die haar man bemoedigende woorden toespreekt terwijl hij de afwas wegwerkt." "Waar woorden tekort schieten spreekt de muziek." "Een kus is een mooie truc van de natuur om het praten te stoppen als woorden overbodig zijn." "Om een beschaving te vernietigen, moet je geen boeken verbranden. Overtuig gewoon de mensen om er geen meer te lezen."

Als je leest, ben je nooit alleen

Ik denk niet als ik schrijf. Ik volg enkel het spoor van inkt, dat langzaam in mijn binnendringt en zegt, wat ik verzwijg.

Bronnen:
Stef Bos

Een kamer zonder boeken is als een lichaam zonder ziel. Wees voorzichtig met het lezen van boeken over gezondheid. Je kunt sterven aan een drukfout. Hoe ijdel is om te gaan zitten om te schrijven wanneer je niet bent opgestaan om te leven. Toegevoegd na 1 uur: Nog eentje dan: "Sommige boeken moeten worden geproefd, sommige verslonden, maar slechts een paar moeten worden gekauwd en grondig verteerd."

Men zou rijk moeten zijn om zich arm te kunnen kopen aan boeken. (Cees Buddingh)

De mooiste en bekendste staan er al, maar ik heb mijn eigen motto dat ik eigenlijk altijd gebruik tegen kinderen (vooral in mijn biebmoeder-tijd) : Lezen is vakantie in je hoofd.

Ik schrijf zo snel omdat ik benieuwd ben naar de afloop. Simon Vestdijk

Deze heb ik verzonnen toen ik in een diepzinnige bui was: "Een pen neemt duisternis en verspreidt licht."

Letters en woorden geven je een andere kijk op het leven.

HA, die Pipke; Van Wim Sonneveld: "Mijn vrouw is een mooi boek. Maar ik heb het al uit".