Wat vind je het mooiste Fabergé-ei?

Fabergé-eieren zijn juwelen in de vorm van paaseieren die Peter Carl Fabergé (of beter gezegd: zijn werknemers) tussen 1885 en 1917 maakte in opdracht van de Russische tsaren om te dienen als paasgeschenk. Kenmerkend voor de ongeveer 50 gemaakte eieren is dat ze stuk voor stuk uniek zijn en dat ze gemaakt zijn van kostbare materialen zoals goud, platina en edelstenen. Na de Russische Revolutie zijn de eieren verspreid geraakt over de hele wereld: tien eieren zijn verdwenen, zestien zijn in bezit van particulieren, vijf zijn in handen van koningin Elizabeth II van het Verenigd Koninkrijk en een groot aantal eieren bevindt zich in verschillende musea. Fabergé-eieren zijn heden zeer kostbaar en sommige zijn miljoenen waard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Faberg%C3%A9-ei

http://www.mieks.com/faberge/index.htm

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik kan er geen eentje mooi vinden. Niet echt mijn smaak en stijl.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Vindt ze potsierlijk
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ze zullen vast heel knap gemaakt zijn en veel waard, maar mooi? Nee ik vind van niet...