Wat is deze set bekers in een soort houder en hoeveel is het ongeveer waard?

Picture for question
een jaar geleden
1.2K
Antoni
een jaar geleden
@Idur, kan er iets draaien, bewegen of open van dit voorwerp? Zit er een soort deksel bovenop?
Idur
een jaar geleden
Wat leuk dat je reageert! Het bovenste gedeelte is een soort dekseltje dat inderdaad open kan. Ik heb er een foto van maar zover ik weet kan ik maar 1 foto toevoegen...
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Ik tel 8 'bekertjes', maar in niet zien hoe groot ze zijn. Als ze van het maatje "hier past een kaars in" zijn, dan zou het een Joodse Chanoeka kandelaar kunnen zijn.
Idur
een jaar geleden
Dank voor de reacties! Ik hou het dan op de inktpot met pennenhouders. Gaat vandaag dan in de verkoop op marktplaats...
Antoni
een jaar geleden
@idur, zoek nog even naar andere prijzen, zo raad ik je aan. Ik zag andere Marokkaanse inktpotten, weliswaar soms met meer 'bekers', voor veel hogere prijzen worden verkocht via Catawiki.com dan de door @Amadea aangeraden 40 euro. Hier https://www.catawiki.com/nl/l/24964521-inktpot-aardewerk-marokko-19e-eeuw is een vermeld die is verkocht voor 250 euro, hier https://www.catawiki.com/nl/l/54211183-inktpot-1-aardewerk-keramiek-marokko-19e-eeuw is een vermeld die is verkocht voor 96 euro, hier https://www.catawiki.com/nl/l/23721023-inktpot-aardewerk-marokko-19e-eeuw is een vermeld die is verkocht voor 150 euro.
Idur
een jaar geleden
Antoni, dank je wel voor je attente reactie! De inktpot staat inmiddels op Marktplaats zonder vraagprijs. Ik ga het merken wat ervoor geboden gaat worden. Maar aan de hand van jouw linkjes naar vergelijkbare inktpotten, verwacht ik wel zeker dat ie meer dan € 40,- zal gaan opleveren...
Antoni
een jaar geleden
@idur, graag gedaan. Veel succes met de verkoop!

Antwoorden (1)

Het is een inktpot met pennenhouders. Mogelijk afkomstig uit Marokko, eind negentiende eeuw.

De waarde zal vermoedelijk rond de 40 euro liggen.
Amadea
een jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Wow.... knap gevonden!