Volgens de Algemene Nederlandse Spraakkunst (1997) zijn er meerdere opties. De ANS vermeldt: "Naast honderd (en) een, duizend (en) een zijn zowel honderd en eerste, duizend en eerste als honderd en eende, duizend en eende mogelijk."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die spaties horen er niet tussen.
Dat mag op verschillende manieren:

duizendeneende
duizendeneerste
duizendeende
duizendeerste

Zie maar hier: De ANS geeft helaas niet aan waarom honderdeneende en duizendeneende hier een uitzondering op zijn; het zou toch meer voor de hand liggen als alleen honderdeneerste en duizendeneerste mogelijk waren. Overigens kunnen al deze woorden ook zonder en gevormd worden: honderdeende, honderdeerste, duizendeende, duizendeerste.

Toegevoegd na 26 seconden:
Ja, volgens de Algemene Nederlandse Spraakkunst (1997) kan dat. De ANS vermeldt: "Naast honderd (en) een, duizend (en) een zijn zowel honderd en eerste, duizend en eerste als honderd en eende, duizend en eende mogelijk."
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eenduizendeneertste
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeg jij ook eenduizend tegen 1000?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kikie: het gaat om een rangtelwoord.... verder: waarom krijg ik allemaal reacties terwijl het eerste antwoord fout is door de spaties?