Als 666 de duivels nummer is, wat is dan het nummer van de engelen?

Ik weet dat 666 het nummer is van de duivel.. Maar ik had gehoord dat 777 de engelen nummer is. Is dat waar?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ooh ja en 333 was er ook een geloof ik..

999 was ook volgens mij een duivels nummer het omgekeerde van 6 maar dat is waarschijnlijk niet waar :p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het engelen nummer weet ik niet, wat ik wel weet dat je de drie zessen moet omdraaien en het dus drie negens zijn.

Het beste antwoord

Mij is bekend dat 666 het duivels nummer is.
Voor de rest van jou cijfercombinaties ken ik niet.

Wel word gezegd dat je verbonden met engelen als je 3x op een klok kijk, dat het tijdstip 11.11, 0.00 of 22.22 is.
Dit moet wel spontaan gebeuren, dus niet dat je op het tijdstip gaat zitten wachten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Naar mijn weten is 777 het nummer van Jezus; geboren op aarde en naar God in de hemel (daar boven) gegaan. Dat zie je terug in het cijfer 7. Het nummer van God is trouwens 888; 8 is oneindig, kun je zo lang mee door gaan als je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OMG :O
Your cool :'DD sorry die ging uit,. hehe :$
Het volmaakte getal is 10.Dit wordt ook tetraktus genoemd.(Pythagoras)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het getal 666 is het getal van het beest. In de Bijbel zijn veel momenten waar aan getallen een symbolische betekenis wordt gehecht.
7 is bv het getal van de volmaaktheid. 6 is het getal van het onvolmaakte. 3 is het getal van volheid. dus driemaal zes is het getal van het volledig onvolmaakte; het slechte.

Ik heb me er verder nooit zo heel veel mee beziggehouden, omdat ik het een bijzaak vind.
Maar via onderstaande link kun je vinden welke betekenis de getallen in de Bijbel kunnen hebben (666 komt ook daarvandaan).

Zo zijn er mensen die hebben uitgedokterd, dat als de letter a het getal 101 krijgt en b 102 enz., dat dan de naam Hitler, de getalswaarde opgeteld, als uitkomst 666 heeft. Het is maar bijgeloof, maar toch heel toevallig dat dit zo uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"6 is het getal van het onvolmaakte. 3 is het getal van volheid. dus driemaal zes is het getal van het volledig onvolmaakte; het slechte." Deze uitleg heb ik inderdaad wel vaker gehoord, maar hij is gebaseerd op een vertaalfout. De oorspronkelijke tekst gebruikt niet ons decimale getalstelsel, en geeft 666 dan ook niet weer als drie maal een zes. Wat er staat is 'zeshonderdzesenzestig' (en misschien zelfs dat niet exact, maar dat terzijde), niet 'zes-zes-zes'. Het hele concept dat je het getal zeshonderdzesenzestig kunt opschrijven door het cijfer 6 drie keer achter elkaar te zetten, was volkomen vreemd voor de schrijver van de tekst.