De Misa digitale gitaar is een experimenteel nieuw instrument.
2 jaar geleden
Het is een in de vorm van een elektrische gitaar uitgevoerde synthesizer. Er zitten geen snaren op, maar heel veel knopjes waarmee je zowel tonen als geluiden kunt produceren. Via MIDI-kabels zijn er externe toetsenborden en modules mee te bedienen. In de "klankkast" is een touch pad tablet ingebouwd, om daar de gewenste geluiden mee in te kunnen stellen.

Deze Misa Kitara (het Finse woord voor gitaar) werd ontwikkeld tussen 2011 en 2013, maar is niet verder gegaan en ook niet meer verkrijgbaar.
De reden daarvan kan ik niet direct vinden, maar het lijkt mij dat een synthesizer veel beter met een toetsenbord dan met een gitaarvorm bediend kan worden. Een gitarist wil snaren gebruiken.
Amadea