Is het 'uno, dos, tres, quatorce' van U2 een grap of een vergissing?

Bij de intro van Vertigo zingt Bono 'uno, dos, tres, quatorce', vertaald uit het Spaans: 1, 2 3, 14.
Bedoelde hij 1, 2, 3, 4 of heeft hij zich vergist?

2.2K

Antwoorden (1)

Dat hij hier catorce (veertien) zingt, in plaats van cuatro (vier), heeft te maken met het feit dat How to Dismantle an Atomic Bomb het veertiende album van U2 is.
Andere bronnen hebben gesuggereerd dat de lyrische keuze een bewuste knipoog is naar Exodus 3:14 (het eerste Testament (Oude) van de christelijke Bijbel, tweede boek, derde hoofdstuk, veertiende vers), waarbij als Mozes Gods naam vraagt, God antwoordt 'Ik ben die ik ben'. Deze theorie wordt ondersteund door het feit dat het laatste nummer op het album How to Dismantle an Atomic Bomb ‘Yahweh’ is getiteld, een andere naam voor de Abrahamitische god.
Bono antwoordde zelf op deze vraag: ”'Er kan wat alcohol in het spel zijn geweest”.
SimonV