Ik heb een vuistbijl van steen gevonden ooit ergens in Zwitserland maar waar kan ik hem taxteren?

Ik heb een vuistbijl/hakbijl van steen gevonden ooit ergens in de bergen bij Zwitserland maar waar kan ik hem laten bekijken/taxteren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Taxeren kan je laten doen bij een veilinghuis dat terzake gespecialiseerd is.
Zo zijn er veilighuizen die gespecialiseerd zijn in bv schilderijen, goud/zilver/juwelen, antiek en nog veel meer.
Vaak kun je terecht op afspraak voor een taxatie, e-mail e/o telefonisch contact en het lijkt raadzaam ook om een foto mee te sturen zodat duidelijk is waar het precies om gaat. Vergeet niet te informeer naar de taxatiekosten.
Succes @foris 123!
.
Mocht het veel te ver weg zijn dan kun je om een taxatie vragen op basis van de foto van het object. Scheelt een reis en afhankelijk van die reactie/taxatie overleggen of een taxatie ten kantore nodig is om het beter te kunnen beoordelen.
Toegevoegd op 08 augustus 2020 23:49: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij het Rijksmuseum van Oudheden kun je archeologische vondsten en voorwerpen laten determineren:
https://www.rmo.nl/faciliteiten/archeologisch-advies/

Een mooie vuistbijl kan al gauw € 100,- waard zijn.
SimonV
3 jaar geleden
Ivana
3 jaar geleden
PLUS. Voor zo'n luttel bedrag zou ik heb liever zelf houden. :)