Hoe kun je een stapel stenen maken op het strand zonder lijm?

Het heet iets van stenen balanceren of zo.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Door deze te balanceren.

https://www.youtube.com/watch?v=ZF62fI3KK5s
===

https://nl.metrotime.be/2014/02/25/must-read/stenen-balanceren-doe-je-zo/

“Je moet de rotsen kunnen aanvoelen en leren welke inkepingen geschikt zijn om te dienen als statief. Door heel geconcentreerd te werk te gaan, zal je zelfs de kleinste inkepingen leren voelen tot op het punt dat beide stenen perfect op elkaar balanceren. Soms kunnen die inkepingen kleiner zijn dan een millimeter. Als je eenmaal de stenen goed aanvoelt, kun je ze stapelen en dan krijg je dat effect van gewichtsloosheid. Alsof de stenen niet op elkaar rusten maar boven elkaar zweven.”

“Naast het fysieke aspect is er het mentale aspect en dat is wellicht het belangrijkste. Soms kunnen de balanceeroefeningen een grote druk uitoefenen op je geest en geduld waardoor je gaat twijfelen. Het is de kunst om die twijfel te overwinnen. Je zal het nulpunt of de stilte in jezelf moeten vinden.”

Doorzettingsvermogen en engelengeduld zorgen ervoor dat Grab dit monikkenwerkje aan kan. “Het is een leuke manier om te ontstressen, om te leren en te spelen. En dat alles terwijl ik mijn vaardigheden uitdaag, mezelf naar een ander niveau stuw en ploeter met eindeloze mogelijkheden.”
Toegevoegd op 21 mei 2020 06:25: afbeelding
Plaatje bij antwoord
3 jaar geleden
Strooi een klein beetje zand tussen de stenen. Dit vergroot het contactoppervlak waardoor het balanceren makkelijker wordt.