Waar moeten de afkortingen A.D. en D.V. in de zin van bv een veertigjarig jubileum worden gepaatst?

Het gaat om de vermelding van een 40-jarig jubileum dat een kerkorganist(e) volgend jaar hoopt te vieren.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

A.D. en D.V.
-----
De volgende 3 zinnen zijn correct:
Wij gaan trouwen D.V. 28 september 2022.
28 september 2022 gaan wij trouwen D.V.
D.V. gaan wij trouwen op 28 september 2022.
.
Hier vind je de juiste zowel als de verkeerde schrijfwijze van D.V.
https://stijlvolletrouwkaarten.nl/schrijfwijze-deo-volente
-----
Anno Domini in onderstaande bron te lezen.
https://m.westlanders.nu/kerk-en-geloof/column-anno-domini-24952/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Dank je wel. De zin in de alinea kon nog kosteloos hersteld worden. Heb jouw bronnen als voorbeeld gebruikt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag gedaan, mooi dat het gelukt is op tijd.
SimonV
4 jaar geleden
+ De regel is: om de plaats van D.V. in een zin te bepalen, is het goed om de betekenis “zo de Heere wil en wij leven” in te vullen (staat in je bron). Als de zin dan goed loopt, is de plaats goed. Misschien kun je dit nog aan je antwoord toevoegen, dan wordt ook duidelijker waarom de voorbeelden goed zijn.