hoe verzend je op canvas gespannen schilderijen?

Ik verkoop schilderijen tot 1.50 meter. Hoe verpak/verzend ik deze veilig?

Toegevoegd na 2 minuten:
Graag antwoord op basis van eigen ervaring

Toegevoegd na 1 dag:
(ervaring met kleinere schilderijen is ook oke!)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Doe ervaring op door naar eigen inzicht een schilderij van 1.50 bij ?? zelf verzendklaar te maken zoals jij denkt dat het goed is. Ga ermee naar een verzendbedrijf en lever het spul af. Voor deze keer adresseer aan jezelf. Dan weet je over een of twee dagen hoe het pakket bezorgd wordt

Toegevoegd na 23 uur:
Een canvas gespannen doek, al dan niet beschilderd, blijft natuurlijk een kwetsbaar object.
Ik heb geen ervaring met zoiets. Maar ik vind het sneu voor je dat je nog geen deugdelijk antwoord hebt ontvangen.
Ik, zou als volgt te werk gaan. Uitgaande van beschilderd doek. De afbeelding mag niet beschadigen (door vlekken of schrammen) en het doek ook niet.
Ik zou de afbeelding dus afdekken met meerdere lagen vloeipapier. Vervolgens de achterzijde tussen doek en spieraam opvullen met bijv. noppenfolie of gewoon wat kranten of pakpapier. Ik leg vervolgens een niet al te dik doch stevig karton over de beeltenis en achterzijde. Tenslotte verpakken met stevig papier. Goed afplakken. Dat gaat voor kleinere stukken makkelijker op dan voor grote stukken zoals jij aanvankelijk hebt opgegeven. Van 1.50 m. Het gevaar dat er iets doorheen gestoken wordt tijdens de verzending is natuurlijk reëel aanwezig. dat moet voorkomen worden. Misschien zijn er wel pasklare maten kartonnen dozen te koop voor dat doel. Misschien heb ik je toch een beetje op weg geholpen?