Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wat deze Chinese tekens betekenen?

Ik heb dit bordje van mijn oma gekregen, zij beweerde dat het een heel oud chinees porseleinen bordje was. De tekens stellen denk ik de periode en de maker voor? Maar ik kan ze niet terugvinden. Iemand die me hierbij kan helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

daar staat Dai Nippon, dat betekend Great Japan (groot japan). het eerste karakter bovenaan 大 betekend Great/Groot. en de laatste twee 日本 betekenen Japan samen.

ik zou heel misschien een betere tijdperk kunnen vastellen als ik het object zelf zou kunnen zien. maar dit merk werd gebruik in laat 19de eeuw tot laat 20ste eeuw. en is dus japans porselein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Enorm bedankt!
Wel ik zou er graag nog een foto bij zetten van het bordje, maar ik heb geen idee hoe...
Dus heb ik geprobeerd een link te maken naar een foto van het bordje, werkt deze voor jou?
https://wetransfer.com/downloads/9c2f212a7d256eff07f2d1309201e0e520170923094848/8346b74d3763d5099682e68975a143f720170923094848/1d61dd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik had helemaal niet door dat je nog gereageerd had. de link werkt niet meer helaas. misschien een andere keer en nog bedankt voor je reactie

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding