Waarom heet het schoolreisje in groep 8 eigenlijk werkweek?

mijn zoon ging zich wat zorgen maken want hij dacht dat er helemaal niet gewerkt ging worden.......

amigo
12 jaar geleden
in: Taal
2.2K
jc54
12 jaar geleden
Bij ons heet het gen werkweek, maar schoolverlaterskamp. Het is maar net wat voor naam je er aan geeft.

Het beste antwoord

omdat het langer duurt dan een gwoon schoolreisje dat meestal maar 1dag duurt. Ze kunnen het geen vakantieweek noemen, want dat zou inhouden dat de kinderen een week teveel vakantie hebben. Dus wordt ervoor gezorgd dat er wat sociale/ educatieve activiteiten zijn en het kan een werkweek genoemd worden.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is het verschil dat je tijdens een schoolreisje alleen maar leuke dingen ter ontspanning doet, terwijl in een werkweek ook educatieve activiteiten worden ondernomen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies dat is het juiste antwoord. Naast ontspanning moeste wij ook naar musea en ander soortgelijke dingen doen. Voorts is het ook vaak een soort kennismakingsweek.
anneliez
12 jaar geleden
Wij gingen in de hogere klas van de lagere school ook naar de gevangenpoort met het schoolreisje en daarna door naar Scheveningen. maar bij ons bestond de werkweek nieet
Omdat er ook geleerd wordt. Het is geen vakantie. Leren en ontspannen wisselen elkaar af. Vaak hebben schoolreizen leerzame thema's. Tijdens een meerdaagse schoolreis kunnen leerlingen bijvoorbeeld een ontspannende wandeling maken door een bos of natuurgebied en tijdens die wandeling iets leren over de dieren en planten uit het bos.

Men wil de leerlingen ook leren om van huis weg te zijn om zodoende de zelfstandigheid, weerbaarheid en het wereldbeeld te vergroten. Een ander doel is het elkaar leren kennen in een andere omgeving dan de school, zodat men meer en beter begrip voor elkaar kan opbrengen. Het is de bedoeling dat alle leerlingen meegaan op schoolreis.

Een meerdaagse schoolreis wordt ook wel een 'werkweek', 'schoolkamp' of 'kampweek' genoemd.