Hoe heet de studie die zich bezighoudt met de Baltische talen?

Zoals je bij de Germaanse talen de Germanistiek hebt, en bij de finoegrische talen de finoegristiek, heb je dan ook een naam voor de studie van Baltische talen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedenk goed dat hoewel Litouws en Lets enorm veel opelkaar lijken Estisch er niks mee van doen heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarmee ik wil zeggen dat Baltistiek niet echt een logische richting zou zijn. Maar ik zie nu dat Estisch buiten de Baltische talen valt. http://www.ksc.kwansei.ac.jp/~jed/MultilingMulticult/Languages_of_Europe_map.png

Antwoorden (1)

De Baltische talen zijn een subgroep binnen de Indo-Europese taalfamilie. De benamingen van de taalkundes en letterkundes van deze taalgroep is: Baltistiek.

Zie bijvoorbeeld op bladzijde 10 van http://geertgrote-univ.nl/download/ggu_brochure_dig.pdf waar wordt geschreven dat kan worden bekeken of bedreigde taalstudies voor Nederland behouden kunnen blijven, waaronder Baltistiek, Keltologie en Byzantinologie, alsmede aan Georgische, Armeense en Aramese talen en culturen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nergens een aanwijzing gevonden die doet vermoeden dat het antwoord niet goed is. De minner/minnares is waarschijnlijk niet zo bedreven in het zoeken op Internet.
Baltistiek: Baltische talen
De Baltische talen (gesproken in Letland en Litouwen) zijn een subgroep binnen de Indo-Europese taalfamilie. Geschat wordt dat er ongeveer 7 miljoen sprekers wereldwijd zijn.
http://www.wikiwand.com/nl/Lijst_van_taal-_en_letterkundes
kierkegaard47
8 jaar geleden
Ik zie inderdaad ook niet in waarom dit antwoord gemind zou moeten worden. Plusje ter compensatie.