Hoe oud zijn deze meubels?

Als je het van één weet ben ik al blij. Ik wil graag antieke meubels maar ik heb er duidelijk weinig verstand van.

Toegevoegd na 1 dag:
Weet iemand trouwens een website of boek waarin veel informatie staat over Nederlandse meubels door de jaren heen? Aangezien ik er meer over wil weten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
burgos
6 jaar geleden
Dit is geen antiek hoor, dit is een oud kastje,
20ste eeuw, je kan het al aan de prijs zien,
als het antiek was, zou er minimaal 2 nullen achter de prijs staan.
Maar oud kan ook mooi zijn, .
Antoni
6 jaar geleden
Je wil antieke meubels, maar je hebt er weinig verstand van. Dan hoeven de meubels die je kiest toch niet werkelijk antiek te zijn? Alleen al als jij ze antiek vindt lijken, en je vindt ze mooi, dan is dat toch al voldoende?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Antoni Je hebt wel een punt. Alleen vind ik het idee dat iets van een eeuw of meer geleden is leuk, maar eigenlijk is het inderdaad alleen het idee.

Antwoorden (1)

Hallo

altijd lastig te oordelen zo maaar naar mijn voorzichtige schattig is dit kastje niet zo heel erg oud.
Ik schat dat deze zo uit de jaren zeventig stamt > dus ca 40 @ 50 jaar oud.

succes,
Peter