Ze brengen in beeld hoe de toestand van het schip nu is. Wetenschappers hebben daardoor nu een nieuwe soort bacterie ontdekt: de Halomonas titanicae. Dat organisme werd aangetroffen op het roestige metaal van de Titanic. De bacterie haalt zijn voedsel en energie uit roest en eet de Titanic dan ook letterlijk op. De onderzoekers beschrijven de vondst in het blad International Journal of Systematic and Evolutionary Microbiology. De bacterie is niet alleen van belang voor de biologie, ook de technologie is geïnteresseerd: het micro-organisme kan onderzoekers mogelijk helpen om te ontdekken hoe roestvorming begint en voorkomen kan worden.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zo ver ik weet zijn ze nu ook bezig om het wrak in 3D vast te leggen. dit voor documantaire en voor de toekomst.
ja en met bij behoorende database.
ook leuk om te weten

Toegevoegd na 49 seconden:
zie: http://www.youtube.com/user/titanic#p/u/26/eP81Lf0Tcy4