Dat is afhankelijk van hoe licht/donker/fel je kleur blauw en groen zijn en in welke verhouding je mengt.

- mintgroen
- zeegroen
- blauwgroen
- cyaan
- turquoise
- aquamarijn
- petrol
- teal
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Groen (een secundaire kleur) bestaat uit blauw en geel (die beiden primaire kleuren zijn).

Als je meer blauw toevoegt aan de door het mengen van blauw en geel verkregen groene verf, dan wordt de verf donkerder groen. Zou je meer geel toevoegen, dan wordt de verf lichter groen.
Antoni