Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb zojuist dit voorwerp gevonden op een schelpenpad maar heb geen idee wat het is. Misschien kan iemand mij verder helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Van wat voor soort materiaal denk je dat het is gemaakt, plastic of iets anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee het is zeker geen plastic. Het voelt meer aan als iets steenachtigs en klinkt ook zo als ik het ergens tegen aan tik.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat niet gewoon een stukje teer of bitumen of ander spul voor wegbedekking, wellicht meegekomen uit de machine van de wegbedekker die het schelpenpad heeft gelegd, of deel van de ondergrond van het schelpenpad? Als je het even in de zon ligt en je kunt het dan buigen, als een soort oude opgekauwde kauwgum, dan is het waarschijnlijk dat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ik gok dat het een stukje glas is. Nooit een glasscherf gevonden op het strand? Door het schuren van het zand en het zoute zeewater worden de scherpe randen afgeschuurd en word het glas mat.

Ik kan op Google niet verl afbeeldingen vinden als ik zoek in het Nederlands. Maar bij "Sea glass" kreeg ik een paar mooie plaatjes.

Zeker omdat je zegt dat je het op een schelpenpad hebt gevonden is de kans groot dat dit het is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook nog een scherf aardewerk zijn die lang in zee heeft gelegen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi, nee het is ook geen glas en nadat ik het in de zon heb laten liggen wordt het ook niet zachter oid.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing