Wat is Mozarts bekendste menuet?

wat is Mozarts eerste menuet zijn laatste menuet en zijn bekendste/beroemdste menuet. Dat zou ik graag willen weten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Wolfgang Amadeus Mozart schreef zijn eerste menuet toen hij vijf jaar oud was. Dit is later genummerd als KV 2, Menuet in F gr.t.
In 1791 componeerde hij twee menuetten voor orkest, KV 604, en dat waren zijn laatste. Eind 1791 stierf de componist.

Het bekendste menuet is denk ik dat uit de opera Don Giovanni, KV 527, omdat iedereen die klassieke pianoles krijgt dat op een gegeven moment op de lessenaar heeft staan. Bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=LzNrExbj_4Q
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor het antwoord wat erg duidelijk was

Andere antwoorden (1)

Mozart zijn eerste compositie was: Menuet und Trio. Mozart werd bij een gymnasiumvoorstelling (september 1761) expliciet met naam en toenaam genoemd.
Eine kleine Nachtmusik is één van de populairste werken van Mozart. Het is niet bekend waarom of voor wie Mozart dit muziekstuk componeerde.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
'Eine kleine Nachtmusik' is geen Menuet maar een Serenade.