Hoe kan ik het beste flessenpost versturen?

Hallo,

Voor een project wil ik een zestiental flessen als flessenpost versturen, echter weet ik niet wat de beste methode is, en ik kan dit ook niet vinden op internet. Kan dit gewoon vanaf het strand, of is het beter om dit vanaf een boot te doen? En als je het vanaf het strand doet, is het dan handiger om het vanaf bijvoorbeeld een waddeneiland te doen in plaats van een regulier strand? Ik wil natuurlijk niet dat de flessen gewoon weer terug aanspoelen.

Groeten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3K

Antwoorden (1)

Vanuit Nederland kan je alleen flessenpost versturen met aflandige wind. Gebruik een goed afsluitbare fles. Het beste is een plastic fles die eventueel een beetje verzwaard is (bijv handje zand), die komen namelijk het verst. Wanneer je de fles in het water gooit moet er wel een papiertje in zitten waar al je gegevens op staan (de vinder kan dan zien hoelang de fles onderweg is geweest). Zet duidelijk je naam, adres en datum er op en vraag aan de vinder of ze willen antwoorden. Vraag ook of de vinder de datum wil vermelden die op het gevonden briefje staat en ook de datum waarop ze jouw fles hebben gevonden. Zo weet je welke fles het is als je wat vaker flessenpost verstuurd. Misschien kan de juf, meester je vader of moeder de tekst ook in het Engels schrijven voor het geval hij heel ver weg komt. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
aflandige wind

wind die van land naar zee waait
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Leuke informatie, plus.