Hoe heet het soort ''gedrukt logo'' van bijvoorebeeld motorbendes?

je had ze vroeger wel eens over je knieen op je broek genaaid. en ook de logo's van motorclubs worden volgens mij een soort van gestikt. hoe heet het soort ''opgenaaide'' logo?

misschien is het een beetje onduidelijk, maar het is moeilijk uit te leggen.

Picture for question
8 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Geborduurde emblemen of badges. De toevoeging geborduurd hoort er wel bij want bv een politie agent met een penning noemen ze "a cop with a badge", en dat is een penning in een leren hoesje.

Toegevoegd na 6 minuten:
Motorbendes zelf noemen het ook wel collours. Ik adviseer je om het niet na te maken en in het openbaar te dragen, want dat wordt niet echt gewaardeerd door hen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
(+)
Je komt ze ook veel tegen bij scouting.
https://www.google.nl/search?q=scouting+badges&hl=nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI6cjh9-uvyAIVQn8aCh0gtwch&biw=1600&bih=918 Het zijn grafische afbeeldingen waar vaak copyright op rust, dus met namaken moet je voorzichtig zijn (in zijn algemeenheid) maar een eigen ontwerp is natuurlijk geen probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wordt met "Collours" bij motorclubs niet de rang bedoelt?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een "full color member" is en volwaardig lid die al een bepaalde tijd lid is. Hij (misschien ook wel zij, nooit van gehoord) mag dan alle emblemen dragen. Het heeft dan volgens mij niet direct iets met rangen te maken. Net zoals een generaal sterren en een krans op zijn schouders mag dragen, een epaulette. Waarnaast hij ook nog medailles of lintjes op zijn borst draagt.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
"Collours" is een ander woord voor "uniform". Dat gaat dus verder dan alleen de emblemen en badges.

Andere antwoorden (2)

Dat heet een applicatie, de techniek appliceren. De badges of opnaaistukken zijn meestal tevoren gemaakt (geborduurd, genaaid of van ingelegd leer, soms van leer met gebosseleerd reliëf dat geverfd is).

Kant en klare applicaties - ook wel badges als ze een bepaald symbool afbeelden - zijn overal te koop, en vooral makkelijk te vinden op Internet. Je kunt ze op een kledingstuk lijmen, maar naaien - met een smalle dichte zigzagsteek - geeft het beste resultaat op de lange duur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De juiste benaming is: Patches
Google hier maar eens op (klik op 1e bron link)

En ja, een batch wordt het wel eens genoemd, maar er zijn zoveel dingen wat dat woord betekend. Applicatie, hetzelfde eigenlijk!

Batch en applicatie Google je met de links bij bron 2 en 3.