Welke culturele activiteiten zijn gratis?

Ik hou van muziek, dans, kunst, film etc. Maar ik kan met het inkomen dat ik heb, niet elke week zo'n activiteit doen.
Er zijn natuurlijk een hoop activiteiten die niet veel geld kosten. Via welke sites kan je dit soort activiteiten vinden? Is het specifiek op bepaalde feestdagen (bijv. koninginnedag)?
Het liefst activiteiten in het noorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

In België kennen we www.cultuurweb.be Dat is een website waar alle culturele activiteiten gebundeld staan. Van de laatste nieuwe van Paul Greengrass tot Van Jan Van Eyck's laatste tentoonstelling.

Voor het Nederlandse publiek ben ik op http://www.evenementkalender.nl gestuit. Een website met verscheidene culturele activiteiten voor jong en oud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn allerlei festivals die gratis zijn of slechts een paar euro kosten. In het Noorden weet ik ze zo niet, maar op http://www.festivalinfo.nl/festivals.php?type_select=gratis
staan er een heleboel die gratis zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://gratiskunstencultuur.ning.com/

Hier vind je wel het een en ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Openingen van tentoonstellingen zijn ook gratis. Via facebook kun je makkelijk kunstinstellingen of broedplaatsen (jeukwoord) aan je profiel toevoegen. Kijk waar anderen lid van zijn of bezoek site van culturele instellingen en kijk of ze facebook hebben. En van Nieuwe Garde gehoord? Heel actief in Groningen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Activiteiten voor overal, maar vooral voor thuis:

Leer een instrument bespelen.
Hoogstens kost de culturele activiteit je nu en dan wat nieuwe snaren... of de pianostemmer (hoewel dit werkje ook goed zelf te leren is!) Vaak veel leuker dan een echt concert!

Ga voor de spiegel staan en speel pantomime voor jezelf. Desnoods schink je jezelf ook nog. Hartstikke leuk!

Zet een lekker muziekje op, sluit de gordijnen en: dance the night away. En... nog beregoed voor je conditie ook!