Als er tijdens de ramadan zonsverduistering plaats vind mag je dan eten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, want de zon is dan niet onder. Bedenk me ineens je zal maar in het noorden van Zweden wonen en de ramadan valt in de winter....dan ben je goed de sjaak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Eeh...midden in de zomer bedoel ik natuurlijk. In de winter ben je dan spekkoper.
Ritsuka
8 jaar geleden
Volgens mij word daar vaak de tijden van zonsopgang en zonsondergang in Mekka aangehouden
Poet
8 jaar geleden
Ik doe dat gewoon. Er is geen verbod op.
Poet
8 jaar geleden
Ook zonder zonsverduistering overigens.
Erna55
8 jaar geleden
Ik eet ook gewoon tijdens de ramadan.
De vraag: " mag je tijdens ramadan...." Is onhandig gesteld.
" je" mag tijdens ramadan alles. Je bedoelt te vragen : zijn er voor moslims ook regels omtrent zonsverduistering tijdens de ramadan.

Het beste antwoord

Nee. Van belang is het ondergaan van de zon, niet of deze verduisterd wordt.

Toegevoegd na 28 minuten:
In landen in het hoge noorden, waar de zon ’s zomers niet ondergaat, kunnen moslims ervoor kiezen om voor hun vasten de tijden aan te houden van het dichtstbijzijnde land waar de zon wel ondergaat of mee te vasten op de tijden van Mekka.
SimonV
8 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Jammer....
Als de wolken voor de zon komen mag je dus óók niet eten.... :-(