Bladenimporteur Betapress krijgt 500 exemplaren van de komende editie voor de Nederlandse markt. Het is de eerste editie na de terroristische aanslag op de redactie vorige week in Parijs. Normaal gesproken is Charlie Hebdo niet te koop in Nederland. Betapress stopte een paar jaar geleden met de verkoop omdat er geen belangstelling voor het satirische blad was.

De exemplaren zijn te koop bij zo'n zestig tot tachtig verkooppunten. Het zijn vooral zaken die altijd al internationale bladen verkopen, bijvoorbeeld op Schiphol en de grote treinstations.

Boekhandel Athenaeum in Amsterdam hoopt het tijdschrift ook te gaan verkopen. Het is nog onbekend hoeveel exemplaren die winkel krijgt. De boekhandel wordt nu al platgebeld door mensen die het blad bestellen.

Toegevoegd na 12 uur:
Update:

Het nieuwe nummer van het Franse blad Charlie Hebdo is niet woensdag maar vanaf donderdag ook in Nederland verkrijgbaar. Geïnteresseerden maken de meeste kans bij de AKO- en Bruna-winkels op grote stations en op de luchthaven. Het blad zal 3,50 euro kosten.

Volgens topman Eric Willems van Audax (het moederbedrijf van Betapress en AKO) zijn er 2500 exemplaren aangevraagd, maar kreeg Nederland er toch maar 500 omdat de Franse uitgever eerst de Franstalige landen wil voorzien.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor je antwoord! 500 voor de Nederlandse markt... Dat is natuurlijk helemaal niks. Is dit, zover je weet, niet veranderd nu de oplage van 1 naar 3 miljoen is verhoogd? Dit artikel is nog van voor dit bekend werd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De nu al legendarische exemplaren komen te liggen bij enkele boekwinkels en winkelketens waaronder AKO, maar ook bij treinstations en op Schiphol, zegt directeur Eric Willems van Betapress.