Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet wat voor tafel dit is ?

ik zou graag willen weten wat voor tafel het is en hoe oud

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een ronde houten tafel...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee hij is niet van hout ik denk zelf van marmer maar weet het niet zeker
Amadea
10 jaar geleden
Lastig om daar iets op te zetten. Of hoort er glasplaat overheen? Welke kleur heeft de tafel dan? De foto heeft een dusdanige tint dat het van alles kan zijn...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
beetje wit/crème ik denk marmer denk ook dat er een glas plaatje op zat er staat ook een chinese tekst op die heb ik net bij een andere vraag gesteld mis dat ik dan meer duidelijkheid krijg
Amadea
10 jaar geleden
Volgens mij is het een koffietafeltje. De salontafels zijn groter, hebben vier poten en daar horen krukjes bij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
IK denk dat het een bijzettafeltje is. Zo te zien is het niet al te hoog en heeft een niet al te grootte doorsnede.
Ivana
10 jaar geleden
Het is een wijntafeltje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie ik het goed dat daar trossen druiven op zijn afgebeeld? Mogelijk wordt hier de wijnoogst (rijpe druiventrossen) binnengehaald.
Amadea
10 jaar geleden
Komisch als het echt Japans is, want dan klopt het niet dat de tekens Chinees zouden zijn en is de vertaling zoals eerder gegeven echt onzin. Want iemand die de symbolen lezen kan moet volgens mij het verschil tussen Chinees en Japans kunnen onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik dank u allen voor uw reactie ik heb nieuwe foto,s geplaatst alle nieuwe info is zeer gewenst

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Het is toch wel Chinees, en het materiaal is speksteen. Een bijzettafeltje, en er hoort een glasplaat bij.

Chinese speksteen is een steensoort die gemakkelijk in figuren kan worden gesneden.

Toegevoegd na 46 minuten:
Er staan meerdere exemplaren van te koop op marktplaats. Een verkoper schreef erbij: kunst of kitsch? Aangezien ze allemaal diezelfde afbeelding hebben is het aannemelijker dat het laatste woord het juiste is. Erg oud zal het waarschijnlijk niet zijn.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ben zeker wat verder maar wil nog achter die tekst komen mis iets van een bekende maker

Andere antwoorden (1)

Dit is Japans.
Ik kan niet goed bepalen van welk soort materiaal deze gemaakt is. Vaak worden ze vervaardigd van rozenhout.
Je ziet ze nog weleens en zijn dan gemaakt van commercieel goedkoop materiaal met (bijna) dezelfde afbeelding.
Zoek eens naar een merk teken.
De afbeelding stelt een bruidspaar voor. De bomen zijn fruitbomen. Zij symboliseren een vruchtbare toekomst.
Omdat het slechts een afbeelding is, is het moeilijk te bepalen hoe oud het precies is.
Tip: neem hem eens mee naar een winkel die in dit soort antiek zitten. Zij kunnen je vast het e.e.a. meer vertellen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het zijn inderdaad Japanse tekens. Ik vind het heel moeilijk te zien op de foto's van wat voor soort materiaal het gemaakt is. Op het eerste gezicht zou ik zeggen: zeepsteen? Het lijkt wel dat het uit 1 stuk gemaakt is. Wanneer het gegoten zou zijn moet er ergens een naad te zien zijn. Met de Japanse tekens kan ik je niet verder helpen. Misschien zit er een Japans restaurant o.i.d. om de hoek? Zuinig op zijn: handgemaakte meubels worden steeds zeldzamer.

Toegevoegd na 2 dagen:
Op deze site (even naar beneden scrollen) staat een stukje over verschillen van Chinees en Japans. Daarom denk ik dat het Japans is.
http://www.dbnl.org/tekst/neij002univ01_01/neij002univ01_01_0010.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing