hoe maak je blauwe verf ?

Ik ben aan het verven en al mijn blauw is op..want ik heb enorm veel blauw nodig...En ik mag geen blauwe verf meer kopen...Met welke kleuren maak ik dan blauwe verf..???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
61.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wij waren ook aan het discuteren over dat!
bedankt voor de antwoorden.

Het beste antwoord

Blauw kun je niet zelf mengen, rood, geel en blauw zijn de primaire kleuren, dit zijn de kleuren waar alle andere kleuren van gemaakt kunnen worden.
geel + blauw = groen
rood + blauw = paars
geel + rood = oranje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Blauw is de basiskleur. Samen met rood en geel maak je daar andere kleuren mee. Dus helaas zal je iets anders moeten verzinnen om aan blauw te komen
anneliez
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan je wel met dat waterverf poeder en witte acrylverf gewoon blauwe acrylverf maken...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, dat kan wel. Je kunt de poeder gebruiken als pigment. Je hebt dan wel veel poeder nodig om blauw te maken. Misschien de poeder in een beetje water oplossen, om het makkelijker en egaler te kunnen mengen. Het kan wel gebeuren dat je blauwe verf een iets andere structuur krijgt dan de originele blauwe verf die op is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
oke jammer :(
Helaas, geen enkele combinatie van andere kleuren. Blauw is een primaire kleur net als geel en rood (als iemand toch een manier weet dan hou ik me van harte aanbevolen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door geel uit het groen te halen, maar dat is niet te doen. Je zou dus blauwe kleurstof moeten hebben, die je bij webshops online kunt kopen. Dat zou je dan bij je witte verf moeten mengen