Wie kan er mij iets vertellen over dit merkteken?

Staat op de onderkant van het bordje van een servies

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het lijkt een Japanse torii te zijn, een poort die toegang geeft tot een Shintoistisch heiligdom als een tempel. De kleine tekens in het midden kan ik niet ontcijferen en omdat er verder niets bij staat, denk ik dat het gewoon massaproductie betreft. Een torii met daarbij de tekst 'hand painted Nippon' betreft porselein uit de 19e eeuw. Ik zou me echter niet rijk gaan rekenen, als ik jou was. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel voor jouw reactie saskia ik heb er zelf ook al wat op geregeld en vond het merkteken terug onder de naam Rokuzo, 1920-1940 en inderdaad een torii zoals jij schreef.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geregeld moet zijn gegoogeld. Toetsenbord van mijn tablet doet soms zijn eigen ding