Een review gaat ook over zaken die bekend/permanent zijn. "Het museum beschikt over een uitgebreide collectie Griekse vazen." Een report is een verslag van tijdelijke zaken. "De collectie was moeilijk te genieten vanwege de verstofte vitrines."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het belangrijkste praktijk verschil is is dat een report in principe een objectief / feitelijk stuk is, terwijl een review eerder een persoonlijke analyse /mening weergeeft.

Report
Het potschervenmuseum heeft naast de expositie van de archeologische vondsten tevens de mogelijkheid tot het nuttigen van een lunch in het museumcafé.

Review:
Wat een oude troep, gelukkig waren de broodjes daar wel vers.