Weet u waar houten stokken met puntjes voor dienen?

Deze grappige houten stokken met bol en puntjes heb ik op ‘n rommelmarkt gekocht. Helaas weet ik niet waar ze voor dienen. Ze maken geen geluid en zijn vrij licht. Het zijn denk ik geen rammelaars of muziek instrumenten.
Volgens de dame van wie ik ze kocht, komen ze uit Indonesië. Dit staat helaas nergens op de stokken vermeld.

Toegevoegd na 54 minuten:
De bollen zijn niet massief maar hol.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kon je wel eens gelijk in hebben carscho !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb t even gegoogled, het lijkt er wel op, maar ze zijn slechts ong. 25cm lang. Het zouden dus iets van mini houten replica's kunnen zijn? Ze lijken ineens een stuk minder vriendelijk :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht aan zo'n vleeshamertje, maar daar zijn ze niet zwaar genoeg voor. Massage lijkt me geen gekke toepassing!

Het beste antwoord

Dit noemt men een morgenster,een middeleeuws wapen dat vroeger gebruikt werd in de strijd,maar ik denk dat deze meer voor de sier zijn gemaakt want de officiele morgensterren hebben een metalen bol met punten,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De morgenster is meestal uit hout met metalen pennen er doorheen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morgenster_(wapen) De metalen bol waar jij aan refereert is een strijdvlegel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strijdvlegel Maar gezien het formaat en de versieringen van deze morgensterren denk ik ook dat ze ter decoratie zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet het Gilles111,heb er zelf eentje liggen hier. Daarom schreef ik erbij dat ze voor decoratie gemaakt zijn.