Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een ouroboros altijd rond of kan hij ook de vorm van een 'acht' hebben?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op internet zijn wel veel plaatjes van 8-vormige ouroborossen te vinden, maar ik weet niet of het dan officieel nog ouroborossen zijn, of dat die mensen ze onterecht zo noemen.
Ik heb geen oude traditionele kunnen vinden die 8-vormig waren, maar wie weet bestonden ze wel.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een acht zal niet lukken denk gezien de volgende omschrijving in Wikipedia:

"De naam ouroboros komt uit het Grieks ουροβóρος en betekent staart-eter. Het is een symbool uit de alchemie, en een van de oudste mythische symbolen ter wereld. Het komt voor in de Azteekse mythologie, de Chinese mythologie en in vele andere. Het is een afbeelding van een slang of een draak die in zijn eigen staart bijt (deze opeet) en op die manier een eeuwige cirkel vormt."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De reactie vond ik beter,bevatte meer logica..maar die werd niet gebracht als antwoord..want voordat ik hier een vraag stel ga ik natuurlijk eerst zoeken..maar toch bedankt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding