Bestaat er een goedkoop alternatief voor een echte schilderij-/baklijst?

Aangezien ik veel schilderijen maak ben ik op zoek naar een manier om deze zelf een soort van houten lijst te geven, bijvoorbeeld middels eenvoudige latjes er tegenaan...? Baklijst achtige afwerking, maar dan vooral minder kostbaar. Zodat ik dit zelf met regelmaat kan doen. Het doek mag ook niet kromtrekken wanneer bevestigd. Iemand een idee?

(Het moet vooral goedkoop zijn, anders koop ik uiteraard liever een echte lijst)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Bij elke bouwmarkt kun je lijstenhout kopen (vaak stukken van een meter of twee, drie) waarmee je uitstekend zelf lijsten kunt maken. Het enige wat je verder nodig hebt is een verstekzaag, houtlijm, kleine spijkertjes en verf. (En eventueel hoekjes als je platte lijsten hebt, en plaatjes karton of hardboard voor de achterzijde). Kind kan de plas doen.
Ben je niet heel handig, dan is een cursus houtbewerking of zelfs een workshop lijsten maken een goede investering die je er vrij snel uit hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Super! Ik ga me er in verdiepen.