Wie heeft meer info over de russische schilder Voinov; 19e eeuw, schilderde o.a. "The last supper" en "Hoofd van de verlosser", voornaam Svjatoslav?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Je kunt het ook zo schrijven:
Swjatoslaw Wladimirowitsch Woinow.
Hij leefde van 1890–1920.

Antwoorden (1)

Hij leefde van 1890 tot 1920, is dus maar dertig jaar oud geworden. Verder is er weinig over hem te vinden, zelfs de dag waarop hij stierf is niet bekend. Men vermoed dat hij in een orthodox klooster op de Solovetsky eilanden verbleef. Zijn stijl is de Russische avant garde.
Amadea