Hoe geld verdienen aan idee film of boek?

Als ik een goed idee heb voor een filmscript of boek, waar kan ik daar dan het beste mee heen? En kan ik daar ook geld aan verdienen mocht iemand geïnteresseerd zijn in het verfilmen of uitbrengen van het verhaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Voor een boek zou ik naar een uitgever gaan en een film is wel iets lastiger maar je zou kunnen mailen naar bekende regisseurs of een advertentie in de krant zetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een idee voor een boek is nog maar een beginnetje, alleen een goede schrijver kan er iets mee doen.
En ideeën zijn moeilijk te verkopen. Zelf als een filmmaatschappij je idee geweldig vindt, kunnen ze het afwijzen en er vervolgens mee aan de haal gaan.
Probeer dus zelf het idee uit te werken tot een boek of filmscript.
SimonV
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat men aan de haal gaat met jouw goede idee is moeilijk te bestrijden. Procederen is erg duur. Rechtsbijstandverzekeringen sluiten auteurskwesties vaak uit. De plagiaris verandert meestal wat dingen. Maar er zijn wel manieren om je rechten redelijk goed te beschermen. Zelf ben ik helaas wel de dupe geworden van lieden die mijn tekst "niet zo sterk" zeiden te vinden. Maar alle goede vondsten stonden wel in hun brochure later.
SimonV
10 jaar geleden
Teksten kunnen wel ergens vastleggen. Maar een idee volgens mij niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, sommige films/boeken zijn regelrechte kopieën van elkaar qua idee, zolang alle tekst maar anders is (en ook namen) is er niks om te procederen.