Hoe spel je 'Tinie Bobber' (???) precies en wat betekent het eigenlijk?

Van de uitspraak: "Uit onze Tinie Bobber (???) tijd". Maar hoe spel je dit precies en wat betekent het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Mogelijk bedoel je "Teenybopper". Dat genre popmuziek is ontwikkeld in de jaren vijftig van de vorige eeuw, toen artiesten als Johnnie Ray, Cliff Richard, Billy Fury en naamgever The Big Bopper de scherpste kantjes van de rock 'n roll schaafden en op de populaire en soms zelfs sentimentele tour gingen. Dat sprak de tieners van toen aan.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarschijnlijk staat het fout in Wikipedia, je schrijft de woorden los van elkaar: Teeny Bopper.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
Antoni
10 jaar geleden
Grappige omschrijving is dat, op Wikipedia: "Het genre is gebaseerd op een aantrekkelijke popartiest (m/v) van rond de twintig jaar oud, die niet al te ingewikkelde muziek speelt die makkelijk in het gehoor ligt, meegezongen kan worden en tienerthema's verwoordt." Blijkbaar is dit genre muziek niet echt van een hoog niveau...
Antoni
10 jaar geleden
+ 1 voor je antwoord, overigens, Amadea!
Amadea
10 jaar geleden
Maar, Antoni, daar is toch maar weinig aan veranderd? Ze zijn tegenwoordig alleen een paar jaar jonger, maar verder is het nog steeds zo. Zie Justin Bieber, One Direction, et cetera....
Antoni
10 jaar geleden
Ja, eigenlijk wel, hè?!